Υποβλήθηκε 27/04/2010, 08:44 Μόλις τώρα, είδατα τα σχόλιά σας και με συγκίνησαν πολύ! Οι λόγοι; Πολλοί. Όπως, η απίστευτη ειλικρίνειά σας και η διαπίστωση ότι ξεπεράσαμε σίγουρα τα πλαίσια του μαθήματος, πράγμα που είναι και το ζητούμενο, για τους εκάστοτε ιθύνοντες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό εννοούν, άραγε, όταν μιλάνε για άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία; Δεν ξέρω. Συγνώμη, αν μπήκα στον πειρασμό να ρίξω και μια πολιτική ματιά στο ξεδίπλωμα της ψυχής σας.Αλλάζω παράγραφο και ρότα… Αισθάνομαι ότι τους προβληματισμούς μου για την αλήθεια, το καλό και το ωραίο τα έχω εκθέσει στις συναντήσεις μας (δεν μ\’αρέσει η λέξη μάθημα). Γι\’αυτό και βγαίνοντας από την τάξη σας ένιωθα σαν να φεύγω από συνάντηση με φίλους εκλεκτούς. Χρωστάω ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε κάποιους που "με παρακινούν να συνεχίσω" (για να χρησιμοποιήσω μια διατύπωση της J. Rejepojy). 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:19 lol και τώρα που διαβάσα τη έγραψα, ξεκαρδίζομαι στα γέλια με τα ορθογραφικα και συντακτικά λάθη μου!!! Έλπιζω να ρίξατε βάση στο τι λέω, όχι το πως το λέω ΧD!!! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:15 Σχετικά τώρα με τα παραπάνω: 1) Ξεκίνησα από πολύ μικρή όταν ζωρίστηκα να κατανοήσω τον πατέρα μου, τις πράξεις του και το πως έπρεπενα χειριστώ τη κατάσταση. Αλλα και πιο πριν ρωτούσα πάρα πολλά. Πολύ συχνά, όλη την ώρα πέρνω αφορμές από το περιβάλλον μου. Ειδικά όταν ακούω μούσικη συο δωμάτιο μου ή περιτρυγιριζόμε από γνώριμα πρόσωπα…..περιέργως και όταν είμαι στο μετρό. Συχνά πίανω τον εαυτό μου να παρατηρεί τους ανθρώπους γύρω μου προσπαθώντας να εντοπίσει στοιχεία χαρακτήρα, η τη φύση των συναισθημάτων που τους διακρίνουν και προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου στη θέση τους. 2) Είμαι λίγο και από τα δυο. Χωρίς να το αντιλαμβανόμαι υπερασπιζόμαστε αντιλήψεις που μου περάσαν άλλοι ακόμα και αν αυτές δεν έχουν λογική βάση (για διάφορούς λόγους που δεν είναι απαραίτητα συσχετισμένοι με την εφυία). Από την άλλη όμως δεν αντέχω αν δν επεξεργαστώ τα δεδομένο ώστε να παραχθεί κάτι το καινούργιο…ή το διαφορετικό. 3) Λίγο απο όλα. Ολα έπαιξαν το ρόλο τους για να με κατευθύνουν ή να σα να είσαι μια μπάλα ποδοσφαίρου. Από μόνο της είναι σίγουρα μια μπάλα (κληρονομικοτητα)….αν όμως τη κλοτσίσεις σίγουρα θα λερωθεί και μπορεί να παραμορφωθεί να αποχτήσει διάφορες ιδιότητες, ή να φουσκωθεί. Και οι δυο μπάλες τσακισμένη και μη έχουν τη δυνατότητα να σκοράρουν, εξαρταταί από το που θα τισ κλοτσίσει η ζωή και από το που θα επιλέξουν οι ιδιές να κατευθυνθούν μετά (ναι, έχουμε και ένα μικρο περιθώριο επιλογής σε αντίθεση με τη μπάλα!!!!) 4) Η αλήθεια είναι πως όχι. Και αυτή είναι η ερώτηση που επεξεργάζομε αυτή τη περίοδο της ζωής μου.Ξέρω πως θα προτιμούσατε οι ερωτήσεις να χρησιμοποιηθούν καθαρά για προσωπικό διαλόγισμο. Δε νοιώθω ότι είναι ερωτήσεις που ήδη κάπως και κάποια στιγμή δε με απασχολησαν. Ακόμη της επεξεργάζομαι. Νιώθω όμως ότι μπορώ να αποκομίσω περισσότερα όταν είμαι \’\'εκτεθημένη\’\’. Ζητώ τη κατανόηση σας^^! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 18:36 Μπορεί να το λέμε αυτό, όμως εμείς οι ίδιοι….και οι κοινωνία στην οποία ζούμε έχει δημιουργήσει νοητά μπλόκα στην επικοινωνία των ανθρώπων. Με το να συμφωνούμε απλά δε κάνουμε τίποτε άλλο άπο το να κουνήσουμε καταφατικά το κεφάλι προτού πέσουμε ξανά για ύπνο. Όλη την ώρα αρνούμαστε προτάσεις, επαναλαμβάνουμε το πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας. Ποίος θα έλεγε πλέον \’\'Δε πειράζει για το μάθημα των αρχαίων πάμε μια βόλτα να πιούμε και κανένα καφέ στη πλάκα να χαλαρώσουμε\’\’ και αυτό επιμορφωτικό είναι. μαθαίνεις πράγματα για τη ζωή, παρατηρείς τη κίνηση του κόσμου γύρω σου από άλλη οπτική γωνία, ανταλλάσεις απόψεις και συναισθήματα, αναρωτίεσαι και προβληματίζεσαι. Δεν εννοώ βέβαια πως το μάθημα των αρχαίων δεν προσφέρει εξίσου. Αλλά είναι άλλη η γνωσιολογική τέρψη του ατόμου και άλλη η νοητική και ψυχική. Η νοητική μπλέκεται και στα δύο. Αλλά και αυτή δε χρεισιμοποιήτε έμμεσα για την ψυχική τέρψη ; Στο τέλος γιατί και για ποίον ζούμε ; Τι μας παρακινεί να συνεχίσουμε ; Και τι είναι αύτο που ο καθένας από εμάς έχει ανάγκη για να νιώσει την ολοκλήρωση ; 1 | |||
Υποβλήθηκε 09/04/2010, 23:30 Χρειαζεται να γνωρισουμε καλύτερα και τον εαυτό μας και τους άλλους..πραγματι.. 1 | |||
Υποβλήθηκε 07/04/2010, 13:43 Μέσα στην τάξη κάναμε και λίγη ψυχανάλυση, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους… 1 | |||
Υποβλήθηκε 17/03/2010, 23:53 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Σε σχέση με το εκπαιδευτικό υλικό που προτείνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, να υπογραμμίσω το αυτονόητο: Η επιτυχία στο συγκεκριμένο μάθημα έχει να κάνει με την ποιότητα της βιωματικής διάστασης που θα δοθεί στην προσέγγισή του.Τα παιδιά βαριούνται κι εμείς οι περισσότεροι κουρασμένοι… Συνάδελφοι, η φιλοσοφία – τολμώ να πω – δεν είναι μάθημα, είναι η αγωνία της ανθρώπινης ταυτότητας, για το τι είναι αλήθεια/ψέμα, καλό/κακό, ωραίο/άσχημο. Έχει κάτι από το "ουδαμώς ρητόν" μάθημα! 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/03/2010, 17:36 12 ΜαρτίουΑνακοινώσειςΕδώ, μπορούμε να καταχωρούμε ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με τρέχουσες εκδηλώσεις σχετικές με το φιλοσοφικό μας προβληματισμό. Μην περιμένετε υποδείξεις, χρειαζόμαστε και δικές σας προτάσεις. Εν αναμονή, λοιπόν! 1 | |||
Υποβλήθηκε 14/03/2010, 19:06 unknown reunknownέγραψε: Εδώ θα βρείτε λίγα λόγια για τους σημαντικότερους φιλοσόφους που σημάδεψαν με τη σκέψη τους την πορεία του ανθρώπινου πνεύματος, κυρίως σε επίπεδο γνωσιολογίας και ηθικής.5 Μάρτ. | 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:48 αυτο το αρχείο μπορεί να διαβαστεί μόνο από vista. Εγώ δεν μπορώ να το διαβάσω.Dec. 13 | Delete . Loba Ersigon 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:45 Το κείμενο αυτό αποτελεί συνοπτική απόδοση του παλιού βιβλίου της φιλοσοφίας για το Λύκειο του Πελεγρίνη. Σιγουρα, δεν ωφελεί να το διαβάσει κανείς χωρίς τη βοήθεια του P.P.2 days ago | Delete 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 18:22 Σ\’αυτή τη συνέντευξη μπορείτε να γνωρίσετε τον άνθρωπο που στήριξε τη δραματοποίηση της θεωρίας των φιλοσόφων που μας απασχόλησαν στις συναντήσεις μας. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:43 Ορισμένοι μαθητές μου ανέφεραν ότι παρουσιάζονται προβλήματα στην είσοδό τους στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ μας. Θα δω τι μπορώ να κάνω, μέσω του διαδραστικού πίνακα στο σχολείο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:40 Για τους επισκέπτες του Φ.Κ: Ζητώ την κατανόησή σας, για λίγες μέρες το ιστολόγιο πιθανόν να παρουσιάζει προβλήματα μορφής λόγω αναδιάρθρωσης του ΧΩΡΟΥ. Ευχαριστώ. Βάλια Κουτσούρη 1 | |||
Υποβλήθηκε 24/01/2010, 00:25 kiria ti wra tha gini i sinandisi ayrio? 1 | |||
Υποβλήθηκε 23/12/2009, 22:47 Δεν ξέρω αν οι γιορτές προσφέρονται για συνολική θεώρηση της πραγματικότητας.. Απλώς ανακαλώ μια γνωστή παροιμία: "Βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος" ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ! ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΕΙΤΕ! ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ! ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ…. 1 | |||
Υποβλήθηκε 18/12/2009, 22:40 Για την Αδελαίδα: "Πριν αναρτήσεις ό,τι σχετικό με το Θαλή, στείλε το μου by mail. Θα το δούμε μαζί με την κ. Στεφάνου. Ευχαριστώ" 1 | |||
Υποβλήθηκε 16/12/2009, 17:20 Νιώθω ότι ο υπερφορτωμένος μου εγκέφαλος θα καταρρεύσει. Όχι μόνο από τον καταιγισμό άχρηστων πληροφοριών, αλλά και από την αντίσταση που προβάλλει -δυστυχώς ή ευτυχώς?- το μυαλό μου σε αυτόν. Προσωπικά, δεν ξέρω ποια είναι τα όρια της ανθρώπινης προσαρμοστικότητας… Όντως βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός είναι εντελώς ανούσιες, και το χειρότερο είναι πως ακόμα και οι διαφημίσεις ή οι φθηνοί στίχοι που γελοιοποιούμε και αποδοκιμάζουμε ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε τη χαμηλή τους ποιότητα βρίσκουν το δρόμο τους στον εγκέφαλό μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Πλέον θυμάμαι πολύ ευκολότερα το σλόγκαν μιας επίκαιρης διαφήμισης παρά τις υποθέσεις βιβλίων που έχω διαβάσει, και μάλιστα χωρίς καν να έχω προσπαθήσει να το απομνημονεύσω…Τώρα για το αν μπορούμε ή όχι να φιλοσοφoύμε την εποχή μας… Νομίζω πως μπορούμε, αλλά με το ενδεχόμενο αντίτιμο του να μην ακολουθούμε ακριβώς τα πράγματα, και λέγοντας αυτό δεν αναφέρομαι στη μόδα. Αναφέρομαι στην περιορισμένη σε σχέση με άλλους ικανότητα να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η φιλοσοφία, επειδή απαιτεί χρόνο, έρχεται αντιμέτωπη με φροντιστήρια και πανελλήνιες, με το άγχος του μέλλοντος και την προοπτική της ανεργείας, με τη δυσαρέσκεια και την παραίτηση, και φυσικά με έναν ήδη υπερφορτωμένο εγκέφαλο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/12/2009, 10:50 Να και μια πληροφορία που αφορά στις πληροφορίες, τις αντοχές του εγκεφάλου μας και τελικά τη δυνατότητά μας να φιλοσοφούμε στην εποχή μας. "Ο καταιγισμός πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές έχουν οδηγήσει στον καθημερινό "βομβαρδισμό" του μέσου ανθρώπινου εγκεφάλου με τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που θα προκαλούσε ανησυχητική υπερφόρτωση ακόμα και σε ένα φορητό υπολογιστή, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη, που έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, σύμφωνα με τις βρετανικές "Τάιμς του Λονδίνου" και "Τέλεγκραφ", εκτιμά ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται με το ισοδύναμο όγκου πληροφοριών 34 Gb (gigabytes), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κύρια συνέπεια της υπερφόρτωσης με πληροφορίες είναι ότι η προσοχή του ανθρώπου συνεχώς εμποδίζεται να εστιαστεί και διακόπτεται όλο και πιο συχνά, πράγμα που δεν βοηθά στη διαδικασία του συλλογισμού και της βαθύτερης σκέψης. Όπως σχολίασε ο αμερικανός ψυχίατρος Έντουαρντ Χάλοουελ, "ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία οι εγκέφαλοί μας δεν είχαν να επεξεργαστούν τόσες πολλές πληροφορίες όσες σήμερα. Έχουμε πια μια γενιά ανθρώπων που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή σε ένα κινητό, οι οποίοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επεξεργασία των πληροφοριών που δέχονται από όλες τις κατευθύνσεις, ώστε χάνουν την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές τις πληροφορίες είναι επιφανειακές. Οι άνθρωποι θυσιάζουν το βάθος και το αίσθημα και αποκόβονται από τους άλλους ανθρώπους". Πιο αισιόδοξος δήλωσε ο νευροεπιστήμονας και καθηγητής φυσιολογίας στο βρετανικό πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Τζον Στάιν, ο οποίος τόνισε ότι και στον Μεσαίωνα, όταν εφευρέθηκε η τυπογραφία, ανησυχούσαν ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν θα αντέξει τις πολλές πληροφορίες, κάτι που όμως δεν συνέβη τελικά." |
Υποβλήθηκε 27/04/2010, 08:44 Μόλις τώρα, είδατα τα σχόλιά σας και με συγκίνησαν πολύ! Οι λόγοι; Πολλοί. Όπως, η απίστευτη ειλικρίνειά σας και η διαπίστωση ότι ξεπεράσαμε σίγουρα τα πλαίσια του μαθήματος, πράγμα που είναι και το ζητούμενο, για τους εκάστοτε ιθύνοντες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό εννοούν, άραγε, όταν μιλάνε για άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία; Δεν ξέρω. Συγνώμη, αν μπήκα στον πειρασμό να ρίξω και μια πολιτική ματιά στο ξεδίπλωμα της ψυχής σας.Αλλάζω παράγραφο και ρότα… Αισθάνομαι ότι τους προβληματισμούς μου για την αλήθεια, το καλό και το ωραίο τα έχω εκθέσει στις συναντήσεις μας (δεν μ\’αρέσει η λέξη μάθημα). Γι\’αυτό και βγαίνοντας από την τάξη σας ένιωθα σαν να φεύγω από συνάντηση με φίλους εκλεκτούς. Χρωστάω ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε κάποιους που "με παρακινούν να συνεχίσω" (για να χρησιμοποιήσω μια διατύπωση της J. Rejepojy). 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:19 lol και τώρα που διαβάσα τη έγραψα, ξεκαρδίζομαι στα γέλια με τα ορθογραφικα και συντακτικά λάθη μου!!! Έλπιζω να ρίξατε βάση στο τι λέω, όχι το πως το λέω ΧD!!! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:15 Σχετικά τώρα με τα παραπάνω: 1) Ξεκίνησα από πολύ μικρή όταν ζωρίστηκα να κατανοήσω τον πατέρα μου, τις πράξεις του και το πως έπρεπενα χειριστώ τη κατάσταση. Αλλα και πιο πριν ρωτούσα πάρα πολλά. Πολύ συχνά, όλη την ώρα πέρνω αφορμές από το περιβάλλον μου. Ειδικά όταν ακούω μούσικη συο δωμάτιο μου ή περιτρυγιριζόμε από γνώριμα πρόσωπα…..περιέργως και όταν είμαι στο μετρό. Συχνά πίανω τον εαυτό μου να παρατηρεί τους ανθρώπους γύρω μου προσπαθώντας να εντοπίσει στοιχεία χαρακτήρα, η τη φύση των συναισθημάτων που τους διακρίνουν και προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου στη θέση τους. 2) Είμαι λίγο και από τα δυο. Χωρίς να το αντιλαμβανόμαι υπερασπιζόμαστε αντιλήψεις που μου περάσαν άλλοι ακόμα και αν αυτές δεν έχουν λογική βάση (για διάφορούς λόγους που δεν είναι απαραίτητα συσχετισμένοι με την εφυία). Από την άλλη όμως δεν αντέχω αν δν επεξεργαστώ τα δεδομένο ώστε να παραχθεί κάτι το καινούργιο…ή το διαφορετικό. 3) Λίγο απο όλα. Ολα έπαιξαν το ρόλο τους για να με κατευθύνουν ή να σα να είσαι μια μπάλα ποδοσφαίρου. Από μόνο της είναι σίγουρα μια μπάλα (κληρονομικοτητα)….αν όμως τη κλοτσίσεις σίγουρα θα λερωθεί και μπορεί να παραμορφωθεί να αποχτήσει διάφορες ιδιότητες, ή να φουσκωθεί. Και οι δυο μπάλες τσακισμένη και μη έχουν τη δυνατότητα να σκοράρουν, εξαρταταί από το που θα τισ κλοτσίσει η ζωή και από το που θα επιλέξουν οι ιδιές να κατευθυνθούν μετά (ναι, έχουμε και ένα μικρο περιθώριο επιλογής σε αντίθεση με τη μπάλα!!!!) 4) Η αλήθεια είναι πως όχι. Και αυτή είναι η ερώτηση που επεξεργάζομε αυτή τη περίοδο της ζωής μου.Ξέρω πως θα προτιμούσατε οι ερωτήσεις να χρησιμοποιηθούν καθαρά για προσωπικό διαλόγισμο. Δε νοιώθω ότι είναι ερωτήσεις που ήδη κάπως και κάποια στιγμή δε με απασχολησαν. Ακόμη της επεξεργάζομαι. Νιώθω όμως ότι μπορώ να αποκομίσω περισσότερα όταν είμαι \’\'εκτεθημένη\’\’. Ζητώ τη κατανόηση σας^^! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 18:36 Μπορεί να το λέμε αυτό, όμως εμείς οι ίδιοι….και οι κοινωνία στην οποία ζούμε έχει δημιουργήσει νοητά μπλόκα στην επικοινωνία των ανθρώπων. Με το να συμφωνούμε απλά δε κάνουμε τίποτε άλλο άπο το να κουνήσουμε καταφατικά το κεφάλι προτού πέσουμε ξανά για ύπνο. Όλη την ώρα αρνούμαστε προτάσεις, επαναλαμβάνουμε το πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας. Ποίος θα έλεγε πλέον \’\'Δε πειράζει για το μάθημα των αρχαίων πάμε μια βόλτα να πιούμε και κανένα καφέ στη πλάκα να χαλαρώσουμε\’\’ και αυτό επιμορφωτικό είναι. μαθαίνεις πράγματα για τη ζωή, παρατηρείς τη κίνηση του κόσμου γύρω σου από άλλη οπτική γωνία, ανταλλάσεις απόψεις και συναισθήματα, αναρωτίεσαι και προβληματίζεσαι. Δεν εννοώ βέβαια πως το μάθημα των αρχαίων δεν προσφέρει εξίσου. Αλλά είναι άλλη η γνωσιολογική τέρψη του ατόμου και άλλη η νοητική και ψυχική. Η νοητική μπλέκεται και στα δύο. Αλλά και αυτή δε χρεισιμοποιήτε έμμεσα για την ψυχική τέρψη ; Στο τέλος γιατί και για ποίον ζούμε ; Τι μας παρακινεί να συνεχίσουμε ; Και τι είναι αύτο που ο καθένας από εμάς έχει ανάγκη για να νιώσει την ολοκλήρωση ; 1 | |||
Υποβλήθηκε 09/04/2010, 23:30 Χρειαζεται να γνωρισουμε καλύτερα και τον εαυτό μας και τους άλλους..πραγματι.. 1 | |||
Υποβλήθηκε 07/04/2010, 13:43 Μέσα στην τάξη κάναμε και λίγη ψυχανάλυση, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους… 1 | |||
Υποβλήθηκε 17/03/2010, 23:53 | |||
12 ΜαρτίουΑνακοινώσειςΕδώ, μπορούμε να καταχωρούμε ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με τρέχουσες εκδηλώσεις σχετικές με το φιλοσοφικό μας προβληματισμό. Μην περιμένετε υποδείξεις, χρειαζόμαστε και δικές σας προτάσεις. Εν αναμονή, λοιπόν! 1 | |||
Υποβλήθηκε 14/03/2010, 19:06 unknown reunknownέγραψε: Εδώ θα βρείτε λίγα λόγια για τους σημαντικότερους φιλοσόφους που σημάδεψαν με τη σκέψη τους την πορεία του ανθρώπινου πνεύματος, κυρίως σε επίπεδο γνωσιολογίας και ηθικής.5 Μάρτ. | 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:48 αυτο το αρχείο μπορεί να διαβαστεί μόνο από vista. Εγώ δεν μπορώ να το διαβάσω.Dec. 13 | Delete . Loba Ersigon 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:45 Το κείμενο αυτό αποτελεί συνοπτική απόδοση του παλιού βιβλίου της φιλοσοφίας για το Λύκειο του Πελεγρίνη. Σιγουρα, δεν ωφελεί να το διαβάσει κανείς χωρίς τη βοήθεια του P.P.2 days ago | Delete 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 18:22 Σ\’αυτή τη συνέντευξη μπορείτε να γνωρίσετε τον άνθρωπο που στήριξε τη δραματοποίηση της θεωρίας των φιλοσόφων που μας απασχόλησαν στις συναντήσεις μας. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:43 Ορισμένοι μαθητές μου ανέφεραν ότι παρουσιάζονται προβλήματα στην είσοδό τους στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ μας. Θα δω τι μπορώ να κάνω, μέσω του διαδραστικού πίνακα στο σχολείο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:40 Για τους επισκέπτες του Φ.Κ: Ζητώ την κατανόησή σας, για λίγες μέρες το ιστολόγιο πιθανόν να παρουσιάζει προβλήματα μορφής λόγω αναδιάρθρωσης του ΧΩΡΟΥ. Ευχαριστώ. Βάλια Κουτσούρη 1 | |||
Υποβλήθηκε 24/01/2010, 00:25 kiria ti wra tha gini i sinandisi ayrio? 1 | |||
Υποβλήθηκε 23/12/2009, 22:47 Δεν ξέρω αν οι γιορτές προσφέρονται για συνολική θεώρηση της πραγματικότητας.. Απλώς ανακαλώ μια γνωστή παροιμία: "Βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος" ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ! ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΕΙΤΕ! ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ! ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ…. 1 | |||
Υποβλήθηκε 18/12/2009, 22:40 Για την Αδελαίδα: "Πριν αναρτήσεις ό,τι σχετικό με το Θαλή, στείλε το μου by mail. Θα το δούμε μαζί με την κ. Στεφάνου. Ευχαριστώ" 1 | |||
Υποβλήθηκε 16/12/2009, 17:20 Νιώθω ότι ο υπερφορτωμένος μου εγκέφαλος θα καταρρεύσει. Όχι μόνο από τον καταιγισμό άχρηστων πληροφοριών, αλλά και από την αντίσταση που προβάλλει -δυστυχώς ή ευτυχώς?- το μυαλό μου σε αυτόν. Προσωπικά, δεν ξέρω ποια είναι τα όρια της ανθρώπινης προσαρμοστικότητας… Όντως βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός είναι εντελώς ανούσιες, και το χειρότερο είναι πως ακόμα και οι διαφημίσεις ή οι φθηνοί στίχοι που γελοιοποιούμε και αποδοκιμάζουμε ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε τη χαμηλή τους ποιότητα βρίσκουν το δρόμο τους στον εγκέφαλό μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Πλέον θυμάμαι πολύ ευκολότερα το σλόγκαν μιας επίκαιρης διαφήμισης παρά τις υποθέσεις βιβλίων που έχω διαβάσει, και μάλιστα χωρίς καν να έχω προσπαθήσει να το απομνημονεύσω…Τώρα για το αν μπορούμε ή όχι να φιλοσοφoύμε την εποχή μας… Νομίζω πως μπορούμε, αλλά με το ενδεχόμενο αντίτιμο του να μην ακολουθούμε ακριβώς τα πράγματα, και λέγοντας αυτό δεν αναφέρομαι στη μόδα. Αναφέρομαι στην περιορισμένη σε σχέση με άλλους ικανότητα να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η φιλοσοφία, επειδή απαιτεί χρόνο, έρχεται αντιμέτωπη με φροντιστήρια και πανελλήνιες, με το άγχος του μέλλοντος και την προοπτική της ανεργείας, με τη δυσαρέσκεια και την παραίτηση, και φυσικά με έναν ήδη υπερφορτωμένο εγκέφαλο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/12/2009, 10:50 Να και μια πληροφορία που αφορά στις πληροφορίες, τις αντοχές του εγκεφάλου μας και τελικά τη δυνατότητά μας να φιλοσοφούμε στην εποχή μας. "Ο καταιγισμός πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές έχουν οδηγήσει στον καθημερινό "βομβαρδισμό" του μέσου ανθρώπινου εγκεφάλου με τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που θα προκαλούσε ανησυχητική υπερφόρτωση ακόμα και σε ένα φορητό υπολογιστή, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη, που έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, σύμφωνα με τις βρετανικές "Τάιμς του Λονδίνου" και "Τέλεγκραφ", εκτιμά ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται με το ισοδύναμο όγκου πληροφοριών 34 Gb (gigabytes), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κύρια συνέπεια της υπερφόρτωσης με πληροφορίες είναι ότι η προσοχή του ανθρώπου συνεχώς εμποδίζεται να εστιαστεί και διακόπτεται όλο και πιο συχνά, πράγμα που δεν βοηθά στη διαδικασία του συλλογισμού και της βαθύτερης σκέψης. Όπως σχολίασε ο αμερικανός ψυχίατρος Έντουαρντ Χάλοουελ, "ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία οι εγκέφαλοί μας δεν είχαν να επεξεργαστούν τόσες πολλές πληροφορίες όσες σήμερα. Έχουμε πια μια γενιά ανθρώπων που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή σε ένα κινητό, οι οποίοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επεξεργασία των πληροφοριών που δέχονται από όλες τις κατευθύνσεις, ώστε χάνουν την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές τις πληροφορίες είναι επιφανειακές. Οι άνθρωποι θυσιάζουν το βάθος και το αίσθημα και αποκόβονται από τους άλλους ανθρώπους". Πιο αισιόδοξος δήλωσε ο νευροεπιστήμονας και καθηγητής φυσιολογίας στο βρετανικό πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Τζον Στάιν, ο οποίος τόνισε ότι και στον Μεσαίωνα, όταν εφευρέθηκε η τυπογραφία, ανησυχούσαν ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν θα αντέξει τις πολλές πληροφορίες, κάτι που όμως δεν συνέβη τελικά." |
Υποβλήθηκε 27/04/2010, 08:44 Μόλις τώρα, είδατα τα σχόλιά σας και με συγκίνησαν πολύ! Οι λόγοι; Πολλοί. Όπως, η απίστευτη ειλικρίνειά σας και η διαπίστωση ότι ξεπεράσαμε σίγουρα τα πλαίσια του μαθήματος, πράγμα που είναι και το ζητούμενο, για τους εκάστοτε ιθύνοντες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό εννοούν, άραγε, όταν μιλάνε για άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία; Δεν ξέρω. Συγνώμη, αν μπήκα στον πειρασμό να ρίξω και μια πολιτική ματιά στο ξεδίπλωμα της ψυχής σας.Αλλάζω παράγραφο και ρότα… Αισθάνομαι ότι τους προβληματισμούς μου για την αλήθεια, το καλό και το ωραίο τα έχω εκθέσει στις συναντήσεις μας (δεν μ\’αρέσει η λέξη μάθημα). Γι\’αυτό και βγαίνοντας από την τάξη σας ένιωθα σαν να φεύγω από συνάντηση με φίλους εκλεκτούς. Χρωστάω ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε κάποιους που "με παρακινούν να συνεχίσω" (για να χρησιμοποιήσω μια διατύπωση της J. Rejepojy). 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:19 lol και τώρα που διαβάσα τη έγραψα, ξεκαρδίζομαι στα γέλια με τα ορθογραφικα και συντακτικά λάθη μου!!! Έλπιζω να ρίξατε βάση στο τι λέω, όχι το πως το λέω ΧD!!! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:15 Σχετικά τώρα με τα παραπάνω: 1) Ξεκίνησα από πολύ μικρή όταν ζωρίστηκα να κατανοήσω τον πατέρα μου, τις πράξεις του και το πως έπρεπενα χειριστώ τη κατάσταση. Αλλα και πιο πριν ρωτούσα πάρα πολλά. Πολύ συχνά, όλη την ώρα πέρνω αφορμές από το περιβάλλον μου. Ειδικά όταν ακούω μούσικη συο δωμάτιο μου ή περιτρυγιριζόμε από γνώριμα πρόσωπα…..περιέργως και όταν είμαι στο μετρό. Συχνά πίανω τον εαυτό μου να παρατηρεί τους ανθρώπους γύρω μου προσπαθώντας να εντοπίσει στοιχεία χαρακτήρα, η τη φύση των συναισθημάτων που τους διακρίνουν και προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου στη θέση τους. 2) Είμαι λίγο και από τα δυο. Χωρίς να το αντιλαμβανόμαι υπερασπιζόμαστε αντιλήψεις που μου περάσαν άλλοι ακόμα και αν αυτές δεν έχουν λογική βάση (για διάφορούς λόγους που δεν είναι απαραίτητα συσχετισμένοι με την εφυία). Από την άλλη όμως δεν αντέχω αν δν επεξεργαστώ τα δεδομένο ώστε να παραχθεί κάτι το καινούργιο…ή το διαφορετικό. 3) Λίγο απο όλα. Ολα έπαιξαν το ρόλο τους για να με κατευθύνουν ή να σα να είσαι μια μπάλα ποδοσφαίρου. Από μόνο της είναι σίγουρα μια μπάλα (κληρονομικοτητα)….αν όμως τη κλοτσίσεις σίγουρα θα λερωθεί και μπορεί να παραμορφωθεί να αποχτήσει διάφορες ιδιότητες, ή να φουσκωθεί. Και οι δυο μπάλες τσακισμένη και μη έχουν τη δυνατότητα να σκοράρουν, εξαρταταί από το που θα τισ κλοτσίσει η ζωή και από το που θα επιλέξουν οι ιδιές να κατευθυνθούν μετά (ναι, έχουμε και ένα μικρο περιθώριο επιλογής σε αντίθεση με τη μπάλα!!!!) 4) Η αλήθεια είναι πως όχι. Και αυτή είναι η ερώτηση που επεξεργάζομε αυτή τη περίοδο της ζωής μου.Ξέρω πως θα προτιμούσατε οι ερωτήσεις να χρησιμοποιηθούν καθαρά για προσωπικό διαλόγισμο. Δε νοιώθω ότι είναι ερωτήσεις που ήδη κάπως και κάποια στιγμή δε με απασχολησαν. Ακόμη της επεξεργάζομαι. Νιώθω όμως ότι μπορώ να αποκομίσω περισσότερα όταν είμαι \’\'εκτεθημένη\’\’. Ζητώ τη κατανόηση σας^^! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 18:36 Μπορεί να το λέμε αυτό, όμως εμείς οι ίδιοι….και οι κοινωνία στην οποία ζούμε έχει δημιουργήσει νοητά μπλόκα στην επικοινωνία των ανθρώπων. Με το να συμφωνούμε απλά δε κάνουμε τίποτε άλλο άπο το να κουνήσουμε καταφατικά το κεφάλι προτού πέσουμε ξανά για ύπνο. Όλη την ώρα αρνούμαστε προτάσεις, επαναλαμβάνουμε το πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας. Ποίος θα έλεγε πλέον \’\'Δε πειράζει για το μάθημα των αρχαίων πάμε μια βόλτα να πιούμε και κανένα καφέ στη πλάκα να χαλαρώσουμε\’\’ και αυτό επιμορφωτικό είναι. μαθαίνεις πράγματα για τη ζωή, παρατηρείς τη κίνηση του κόσμου γύρω σου από άλλη οπτική γωνία, ανταλλάσεις απόψεις και συναισθήματα, αναρωτίεσαι και προβληματίζεσαι. Δεν εννοώ βέβαια πως το μάθημα των αρχαίων δεν προσφέρει εξίσου. Αλλά είναι άλλη η γνωσιολογική τέρψη του ατόμου και άλλη η νοητική και ψυχική. Η νοητική μπλέκεται και στα δύο. Αλλά και αυτή δε χρεισιμοποιήτε έμμεσα για την ψυχική τέρψη ; Στο τέλος γιατί και για ποίον ζούμε ; Τι μας παρακινεί να συνεχίσουμε ; Και τι είναι αύτο που ο καθένας από εμάς έχει ανάγκη για να νιώσει την ολοκλήρωση ; 1 | |||
Υποβλήθηκε 09/04/2010, 23:30 Χρειαζεται να γνωρισουμε καλύτερα και τον εαυτό μας και τους άλλους..πραγματι.. 1 | |||
Υποβλήθηκε 07/04/2010, 13:43 Μέσα στην τάξη κάναμε και λίγη ψυχανάλυση, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους… 1 | |||
Υποβλήθηκε 17/03/2010, 23:53 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/03/2010, 17:36 12 ΜαρτίουΑνακοινώσειςΕδώ, μπορούμε να καταχωρούμε ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με τρέχουσες εκδηλώσεις σχετικές με το φιλοσοφικό μας προβληματισμό. Μην περιμένετε υποδείξεις, χρειαζόμαστε και δικές σας προτάσεις. Εν αναμονή, λοιπόν! 1 | |||
Υποβλήθηκε 14/03/2010, 19:06 unknown reunknownέγραψε: Εδώ θα βρείτε λίγα λόγια για τους σημαντικότερους φιλοσόφους που σημάδεψαν με τη σκέψη τους την πορεία του ανθρώπινου πνεύματος, κυρίως σε επίπεδο γνωσιολογίας και ηθικής.5 Μάρτ. | 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:48 αυτο το αρχείο μπορεί να διαβαστεί μόνο από vista. Εγώ δεν μπορώ να το διαβάσω.Dec. 13 | Delete . Loba Ersigon 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:45 Το κείμενο αυτό αποτελεί συνοπτική απόδοση του παλιού βιβλίου της φιλοσοφίας για το Λύκειο του Πελεγρίνη. Σιγουρα, δεν ωφελεί να το διαβάσει κανείς χωρίς τη βοήθεια του P.P.2 days ago | Delete 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 18:22 Σ\’αυτή τη συνέντευξη μπορείτε να γνωρίσετε τον άνθρωπο που στήριξε τη δραματοποίηση της θεωρίας των φιλοσόφων που μας απασχόλησαν στις συναντήσεις μας. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:43 Ορισμένοι μαθητές μου ανέφεραν ότι παρουσιάζονται προβλήματα στην είσοδό τους στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ μας. Θα δω τι μπορώ να κάνω, μέσω του διαδραστικού πίνακα στο σχολείο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:40 Για τους επισκέπτες του Φ.Κ: Ζητώ την κατανόησή σας, για λίγες μέρες το ιστολόγιο πιθανόν να παρουσιάζει προβλήματα μορφής λόγω αναδιάρθρωσης του ΧΩΡΟΥ. Ευχαριστώ. Βάλια Κουτσούρη 1 | |||
Υποβλήθηκε 24/01/2010, 00:25 kiria ti wra tha gini i sinandisi ayrio? 1 | |||
Υποβλήθηκε 23/12/2009, 22:47 Δεν ξέρω αν οι γιορτές προσφέρονται για συνολική θεώρηση της πραγματικότητας.. Απλώς ανακαλώ μια γνωστή παροιμία: "Βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος" ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ! ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΕΙΤΕ! ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ! ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ…. 1 | |||
Υποβλήθηκε 18/12/2009, 22:40 Για την Αδελαίδα: "Πριν αναρτήσεις ό,τι σχετικό με το Θαλή, στείλε το μου by mail. Θα το δούμε μαζί με την κ. Στεφάνου. Ευχαριστώ" 1 | |||
Υποβλήθηκε 16/12/2009, 17:20 Νιώθω ότι ο υπερφορτωμένος μου εγκέφαλος θα καταρρεύσει. Όχι μόνο από τον καταιγισμό άχρηστων πληροφοριών, αλλά και από την αντίσταση που προβάλλει -δυστυχώς ή ευτυχώς?- το μυαλό μου σε αυτόν. Προσωπικά, δεν ξέρω ποια είναι τα όρια της ανθρώπινης προσαρμοστικότητας… Όντως βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός είναι εντελώς ανούσιες, και το χειρότερο είναι πως ακόμα και οι διαφημίσεις ή οι φθηνοί στίχοι που γελοιοποιούμε και αποδοκιμάζουμε ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε τη χαμηλή τους ποιότητα βρίσκουν το δρόμο τους στον εγκέφαλό μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Πλέον θυμάμαι πολύ ευκολότερα το σλόγκαν μιας επίκαιρης διαφήμισης παρά τις υποθέσεις βιβλίων που έχω διαβάσει, και μάλιστα χωρίς καν να έχω προσπαθήσει να το απομνημονεύσω…Τώρα για το αν μπορούμε ή όχι να φιλοσοφoύμε την εποχή μας… Νομίζω πως μπορούμε, αλλά με το ενδεχόμενο αντίτιμο του να μην ακολουθούμε ακριβώς τα πράγματα, και λέγοντας αυτό δεν αναφέρομαι στη μόδα. Αναφέρομαι στην περιορισμένη σε σχέση με άλλους ικανότητα να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η φιλοσοφία, επειδή απαιτεί χρόνο, έρχεται αντιμέτωπη με φροντιστήρια και πανελλήνιες, με το άγχος του μέλλοντος και την προοπτική της ανεργείας, με τη δυσαρέσκεια και την παραίτηση, και φυσικά με έναν ήδη υπερφορτωμένο εγκέφαλο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/12/2009, 10:50 Να και μια πληροφορία που αφορά στις πληροφορίες, τις αντοχές του εγκεφάλου μας και τελικά τη δυνατότητά μας να φιλοσοφούμε στην εποχή μας. "Ο καταιγισμός πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές έχουν οδηγήσει στον καθημερινό "βομβαρδισμό" του μέσου ανθρώπινου εγκεφάλου με τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που θα προκαλούσε ανησυχητική υπερφόρτωση ακόμα και σε ένα φορητό υπολογιστή, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη, που έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, σύμφωνα με τις βρετανικές "Τάιμς του Λονδίνου" και "Τέλεγκραφ", εκτιμά ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται με το ισοδύναμο όγκου πληροφοριών 34 Gb (gigabytes), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κύρια συνέπεια της υπερφόρτωσης με πληροφορίες είναι ότι η προσοχή του ανθρώπου συνεχώς εμποδίζεται να εστιαστεί και διακόπτεται όλο και πιο συχνά, πράγμα που δεν βοηθά στη διαδικασία του συλλογισμού και της βαθύτερης σκέψης. Όπως σχολίασε ο αμερικανός ψυχίατρος Έντουαρντ Χάλοουελ, "ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία οι εγκέφαλοί μας δεν είχαν να επεξεργαστούν τόσες πολλές πληροφορίες όσες σήμερα. Έχουμε πια μια γενιά ανθρώπων που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή σε ένα κινητό, οι οποίοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επεξεργασία των πληροφοριών που δέχονται από όλες τις κατευθύνσεις, ώστε χάνουν την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές τις πληροφορίες είναι επιφανειακές. Οι άνθρωποι θυσιάζουν το βάθος και το αίσθημα και αποκόβονται από τους άλλους ανθρώπους". Πιο αισιόδοξος δήλωσε ο νευροεπιστήμονας και καθηγητής φυσιολογίας στο βρετανικό πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Τζον Στάιν, ο οποίος τόνισε ότι και στον Μεσαίωνα, όταν εφευρέθηκε η τυπογραφία, ανησυχούσαν ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν θα αντέξει τις πολλές πληροφορίες, κάτι που όμως δεν συνέβη τελικά." |
Υποβλήθηκε 27/04/2010, 08:44 Μόλις τώρα, είδατα τα σχόλιά σας και με συγκίνησαν πολύ! Οι λόγοι; Πολλοί. Όπως, η απίστευτη ειλικρίνειά σας και η διαπίστωση ότι ξεπεράσαμε σίγουρα τα πλαίσια του μαθήματος, πράγμα που είναι και το ζητούμενο, για τους εκάστοτε ιθύνοντες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό εννοούν, άραγε, όταν μιλάνε για άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία; Δεν ξέρω. Συγνώμη, αν μπήκα στον πειρασμό να ρίξω και μια πολιτική ματιά στο ξεδίπλωμα της ψυχής σας.Αλλάζω παράγραφο και ρότα… Αισθάνομαι ότι τους προβληματισμούς μου για την αλήθεια, το καλό και το ωραίο τα έχω εκθέσει στις συναντήσεις μας (δεν μ\’αρέσει η λέξη μάθημα). Γι\’αυτό και βγαίνοντας από την τάξη σας ένιωθα σαν να φεύγω από συνάντηση με φίλους εκλεκτούς. Χρωστάω ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε κάποιους που "με παρακινούν να συνεχίσω" (για να χρησιμοποιήσω μια διατύπωση της J. Rejepojy). 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:19 lol και τώρα που διαβάσα τη έγραψα, ξεκαρδίζομαι στα γέλια με τα ορθογραφικα και συντακτικά λάθη μου!!! Έλπιζω να ρίξατε βάση στο τι λέω, όχι το πως το λέω ΧD!!! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 19:15 Σχετικά τώρα με τα παραπάνω: 1) Ξεκίνησα από πολύ μικρή όταν ζωρίστηκα να κατανοήσω τον πατέρα μου, τις πράξεις του και το πως έπρεπενα χειριστώ τη κατάσταση. Αλλα και πιο πριν ρωτούσα πάρα πολλά. Πολύ συχνά, όλη την ώρα πέρνω αφορμές από το περιβάλλον μου. Ειδικά όταν ακούω μούσικη συο δωμάτιο μου ή περιτρυγιριζόμε από γνώριμα πρόσωπα…..περιέργως και όταν είμαι στο μετρό. Συχνά πίανω τον εαυτό μου να παρατηρεί τους ανθρώπους γύρω μου προσπαθώντας να εντοπίσει στοιχεία χαρακτήρα, η τη φύση των συναισθημάτων που τους διακρίνουν και προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου στη θέση τους. 2) Είμαι λίγο και από τα δυο. Χωρίς να το αντιλαμβανόμαι υπερασπιζόμαστε αντιλήψεις που μου περάσαν άλλοι ακόμα και αν αυτές δεν έχουν λογική βάση (για διάφορούς λόγους που δεν είναι απαραίτητα συσχετισμένοι με την εφυία). Από την άλλη όμως δεν αντέχω αν δν επεξεργαστώ τα δεδομένο ώστε να παραχθεί κάτι το καινούργιο…ή το διαφορετικό. 3) Λίγο απο όλα. Ολα έπαιξαν το ρόλο τους για να με κατευθύνουν ή να σα να είσαι μια μπάλα ποδοσφαίρου. Από μόνο της είναι σίγουρα μια μπάλα (κληρονομικοτητα)….αν όμως τη κλοτσίσεις σίγουρα θα λερωθεί και μπορεί να παραμορφωθεί να αποχτήσει διάφορες ιδιότητες, ή να φουσκωθεί. Και οι δυο μπάλες τσακισμένη και μη έχουν τη δυνατότητα να σκοράρουν, εξαρταταί από το που θα τισ κλοτσίσει η ζωή και από το που θα επιλέξουν οι ιδιές να κατευθυνθούν μετά (ναι, έχουμε και ένα μικρο περιθώριο επιλογής σε αντίθεση με τη μπάλα!!!!) 4) Η αλήθεια είναι πως όχι. Και αυτή είναι η ερώτηση που επεξεργάζομε αυτή τη περίοδο της ζωής μου.Ξέρω πως θα προτιμούσατε οι ερωτήσεις να χρησιμοποιηθούν καθαρά για προσωπικό διαλόγισμο. Δε νοιώθω ότι είναι ερωτήσεις που ήδη κάπως και κάποια στιγμή δε με απασχολησαν. Ακόμη της επεξεργάζομαι. Νιώθω όμως ότι μπορώ να αποκομίσω περισσότερα όταν είμαι \’\'εκτεθημένη\’\’. Ζητώ τη κατανόηση σας^^! 1 | |||
Υποβλήθηκε 25/04/2010, 18:36 Μπορεί να το λέμε αυτό, όμως εμείς οι ίδιοι….και οι κοινωνία στην οποία ζούμε έχει δημιουργήσει νοητά μπλόκα στην επικοινωνία των ανθρώπων. Με το να συμφωνούμε απλά δε κάνουμε τίποτε άλλο άπο το να κουνήσουμε καταφατικά το κεφάλι προτού πέσουμε ξανά για ύπνο. Όλη την ώρα αρνούμαστε προτάσεις, επαναλαμβάνουμε το πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας. Ποίος θα έλεγε πλέον \’\'Δε πειράζει για το μάθημα των αρχαίων πάμε μια βόλτα να πιούμε και κανένα καφέ στη πλάκα να χαλαρώσουμε\’\’ και αυτό επιμορφωτικό είναι. μαθαίνεις πράγματα για τη ζωή, παρατηρείς τη κίνηση του κόσμου γύρω σου από άλλη οπτική γωνία, ανταλλάσεις απόψεις και συναισθήματα, αναρωτίεσαι και προβληματίζεσαι. Δεν εννοώ βέβαια πως το μάθημα των αρχαίων δεν προσφέρει εξίσου. Αλλά είναι άλλη η γνωσιολογική τέρψη του ατόμου και άλλη η νοητική και ψυχική. Η νοητική μπλέκεται και στα δύο. Αλλά και αυτή δε χρεισιμοποιήτε έμμεσα για την ψυχική τέρψη ; Στο τέλος γιατί και για ποίον ζούμε ; Τι μας παρακινεί να συνεχίσουμε ; Και τι είναι αύτο που ο καθένας από εμάς έχει ανάγκη για να νιώσει την ολοκλήρωση ; 1 | |||
Υποβλήθηκε 09/04/2010, 23:30 Χρειαζεται να γνωρισουμε καλύτερα και τον εαυτό μας και τους άλλους..πραγματι.. 1 | |||
Υποβλήθηκε 07/04/2010, 13:43 Μέσα στην τάξη κάναμε και λίγη ψυχανάλυση, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους… 1 | |||
Υποβλήθηκε 17/03/2010, 23:53 | |||
12 ΜαρτίουΑνακοινώσειςΕδώ, μπορούμε να καταχωρούμε ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με τρέχουσες εκδηλώσεις σχετικές με το φιλοσοφικό μας προβληματισμό. Μην περιμένετε υποδείξεις, χρειαζόμαστε και δικές σας προτάσεις. Εν αναμονή, λοιπόν! 1 | |||
Υποβλήθηκε 14/03/2010, 19:06 unknown reunknownέγραψε: Εδώ θα βρείτε λίγα λόγια για τους σημαντικότερους φιλοσόφους που σημάδεψαν με τη σκέψη τους την πορεία του ανθρώπινου πνεύματος, κυρίως σε επίπεδο γνωσιολογίας και ηθικής.5 Μάρτ. | 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:48 αυτο το αρχείο μπορεί να διαβαστεί μόνο από vista. Εγώ δεν μπορώ να το διαβάσω.Dec. 13 | Delete . Loba Ersigon 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 21:45 Το κείμενο αυτό αποτελεί συνοπτική απόδοση του παλιού βιβλίου της φιλοσοφίας για το Λύκειο του Πελεγρίνη. Σιγουρα, δεν ωφελεί να το διαβάσει κανείς χωρίς τη βοήθεια του P.P.2 days ago | Delete 1 | |||
Υποβλήθηκε 13/03/2010, 18:22 Σ\’αυτή τη συνέντευξη μπορείτε να γνωρίσετε τον άνθρωπο που στήριξε τη δραματοποίηση της θεωρίας των φιλοσόφων που μας απασχόλησαν στις συναντήσεις μας. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:43 Ορισμένοι μαθητές μου ανέφεραν ότι παρουσιάζονται προβλήματα στην είσοδό τους στο ΚΑΦΕΝΕΙΟ μας. Θα δω τι μπορώ να κάνω, μέσω του διαδραστικού πίνακα στο σχολείο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 10/03/2010, 23:40 Για τους επισκέπτες του Φ.Κ: Ζητώ την κατανόησή σας, για λίγες μέρες το ιστολόγιο πιθανόν να παρουσιάζει προβλήματα μορφής λόγω αναδιάρθρωσης του ΧΩΡΟΥ. Ευχαριστώ. Βάλια Κουτσούρη 1 | |||
Υποβλήθηκε 24/01/2010, 00:25 kiria ti wra tha gini i sinandisi ayrio? 1 | |||
Υποβλήθηκε 23/12/2009, 22:47 Δεν ξέρω αν οι γιορτές προσφέρονται για συνολική θεώρηση της πραγματικότητας.. Απλώς ανακαλώ μια γνωστή παροιμία: "Βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος" ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ! ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΕΙΤΕ! ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ! ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ…. 1 | |||
Υποβλήθηκε 18/12/2009, 22:40 Για την Αδελαίδα: "Πριν αναρτήσεις ό,τι σχετικό με το Θαλή, στείλε το μου by mail. Θα το δούμε μαζί με την κ. Στεφάνου. Ευχαριστώ" 1 | |||
Υποβλήθηκε 16/12/2009, 17:20 Νιώθω ότι ο υπερφορτωμένος μου εγκέφαλος θα καταρρεύσει. Όχι μόνο από τον καταιγισμό άχρηστων πληροφοριών, αλλά και από την αντίσταση που προβάλλει -δυστυχώς ή ευτυχώς?- το μυαλό μου σε αυτόν. Προσωπικά, δεν ξέρω ποια είναι τα όρια της ανθρώπινης προσαρμοστικότητας… Όντως βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός είναι εντελώς ανούσιες, και το χειρότερο είναι πως ακόμα και οι διαφημίσεις ή οι φθηνοί στίχοι που γελοιοποιούμε και αποδοκιμάζουμε ακριβώς επειδή καταλαβαίνουμε τη χαμηλή τους ποιότητα βρίσκουν το δρόμο τους στον εγκέφαλό μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Πλέον θυμάμαι πολύ ευκολότερα το σλόγκαν μιας επίκαιρης διαφήμισης παρά τις υποθέσεις βιβλίων που έχω διαβάσει, και μάλιστα χωρίς καν να έχω προσπαθήσει να το απομνημονεύσω…Τώρα για το αν μπορούμε ή όχι να φιλοσοφoύμε την εποχή μας… Νομίζω πως μπορούμε, αλλά με το ενδεχόμενο αντίτιμο του να μην ακολουθούμε ακριβώς τα πράγματα, και λέγοντας αυτό δεν αναφέρομαι στη μόδα. Αναφέρομαι στην περιορισμένη σε σχέση με άλλους ικανότητα να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Η φιλοσοφία, επειδή απαιτεί χρόνο, έρχεται αντιμέτωπη με φροντιστήρια και πανελλήνιες, με το άγχος του μέλλοντος και την προοπτική της ανεργείας, με τη δυσαρέσκεια και την παραίτηση, και φυσικά με έναν ήδη υπερφορτωμένο εγκέφαλο. 1 | |||
Υποβλήθηκε 15/12/2009, 10:50 Να και μια πληροφορία που αφορά στις πληροφορίες, τις αντοχές του εγκεφάλου μας και τελικά τη δυνατότητά μας να φιλοσοφούμε στην εποχή μας. "Ο καταιγισμός πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές έχουν οδηγήσει στον καθημερινό "βομβαρδισμό" του μέσου ανθρώπινου εγκεφάλου με τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που θα προκαλούσε ανησυχητική υπερφόρτωση ακόμα και σε ένα φορητό υπολογιστή, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη, που έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, σύμφωνα με τις βρετανικές "Τάιμς του Λονδίνου" και "Τέλεγκραφ", εκτιμά ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται με το ισοδύναμο όγκου πληροφοριών 34 Gb (gigabytes), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κύρια συνέπεια της υπερφόρτωσης με πληροφορίες είναι ότι η προσοχή του ανθρώπου συνεχώς εμποδίζεται να εστιαστεί και διακόπτεται όλο και πιο συχνά, πράγμα που δεν βοηθά στη διαδικασία του συλλογισμού και της βαθύτερης σκέψης. Όπως σχολίασε ο αμερικανός ψυχίατρος Έντουαρντ Χάλοουελ, "ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία οι εγκέφαλοί μας δεν είχαν να επεξεργαστούν τόσες πολλές πληροφορίες όσες σήμερα. Έχουμε πια μια γενιά ανθρώπων που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή σε ένα κινητό, οι οποίοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επεξεργασία των πληροφοριών που δέχονται από όλες τις κατευθύνσεις, ώστε χάνουν την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές τις πληροφορίες είναι επιφανειακές. Οι άνθρωποι θυσιάζουν το βάθος και το αίσθημα και αποκόβονται από τους άλλους ανθρώπους". Πιο αισιόδοξος δήλωσε ο νευροεπιστήμονας και καθηγητής φυσιολογίας στο βρετανικό πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Τζον Στάιν, ο οποίος τόνισε ότι και στον Μεσαίωνα, όταν εφευρέθηκε η τυπογραφία, ανησυχούσαν ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν θα αντέξει τις πολλές πληροφορίες, κάτι που όμως δεν συνέβη τελικά." |